loading...
حجه الابلاغ
سجاد سحرخوان بازدید : 39 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

غدير خم و سقيفه بنى ساعده
(مشابهات، مفروضات و استنادات)

چكيده

پژوهش حاضر درصدد بررسى اين پرسش مهم است كه آيا در ماجراى سقيفه كه دوباره يا كمى بيشتر پس از واقعه غدير رخ داد و گروه هاى رقيب درباره جانشينى رسول خدا(صلى الله عليه وآله) گفت و گو كردند، به حديث غدير استناد شد يا خير؟ پس از تبيين اجمالى اين دو حادثه تأثيرگذار در تاريخ اسلام و بيان مشابهت ها و تفاوت هاى آن دو، به منظور نزديك شدن به هدف پژوهش، گزينه هاى متصوّر درباره رخداد يا عدم رخداد واقعه غدير و نيز فرض هاى عدم استناد به غدير در سقيفه، مطرح و تجزيه و تحليل خواهد شد. هم چنين در اين مقاله، در مورد استنادات شيعه مبنى بر رخداد واقعه غدير و نيز تبيين شيعى جانشينى پيامبر(صلى الله عليه وآله) بحث شده است.

سجاد سحرخوان بازدید : 37 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

عقیده اهل سنت در مورد امامت و نبوت و پاسخ آن

 

 

 

 

عید غدیر خم

عزیزان اهل سنت می گویند:

بحث امامت و وصایت ، هيچ سند درستي، نه در کتاب خدا و نه در سنت رسول الله ندارد وتراوش فکر عبدالله ابن سبا است :

اما اين نگرش به امامت که به نظر شیعه، تِلو نبوت است و بلکه بالاتر از نبوت است، در ميان اماميه اثني عشريه، هيچ سند درستي، نه در کتاب خدا و نه در سنت رسول الله ندارد.

سجاد سحرخوان بازدید : 33 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

عید غدیر خم

اهل تسنن معتقدند حادثه غدير خم به خاطر دلجويي پيامبر(ص) از علي(ع) بوده است و اگر پيام اين قدر مهم بوده، چرا در عرفات که همه جمع هستند مطرح نشده ودر سه راهي غدير که مسلمانان از هم جدا مي شوند اين اتفاق مي افتد ، آيا اين قضيه صحت دارد؟

 این سوال از چند سوال مجزا تشکیل شده است که هر کدام نیاز به پاسخ مخصوص به خود را دارد ؛ لذا ما پاسخ هر بخش را جداگانه  تقدیم می کنیم :

سجاد سحرخوان بازدید : 35 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

آیا اهل سنت حدیث - من کنت مولاه فهذا علی مولاه - رو قبول دارند؟ اگر قبول دارند چرا با خلافت حضرت علی مخالفت کردند؟

خلافت حضرت علی

در رابطه با نظر اهل سنت نسبت به واقعه غدیر،نظر شما را به مطالب زیر جلب می کنم:

تمام مسلمانان رخداد عظیم غدیرخم را كه در آخرین سفر حج رسول الله(ص) اتفاق افتاد را قبول داشته  و می‏گویند در سال دهم هجری در روز هیجدهم ذی‏حجه در محل غدیرخم در منزلگاهی به نام جحفه - محل انشعاب خطوط كاروان‏ها به مدینه و مصر و شام و مكه - كه حجّاج از آن جا از یكدیگر جدا شده هر كدام به شهر و دیار خود باز می‏گشتند

سجاد سحرخوان بازدید : 39 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

غدیر از نگاه استاد مطهری 

 


عيد غدير از نظر استاد شهيد مرتضي مطهري
 


بهترین تعبیر درباره استاد شهید مطهرى ، كلام امام خمینى - رضوان الله علیه - است: « شهید بزرگوار و متفكر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقاى حاج شیخ مرتضى مطهرى - قدس سره - ... كه در اسلام ‏شناسى و فنون مختلفه اسلام و قرآن كریم كم نظیر بود ...

سجاد سحرخوان بازدید : 31 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

جنایات و خیانتها

تحریف و وارونه نشان دادن حقایق، و سرپوش گذاردن بر روی واقعیات، مصداق روشن خیانت و جنایت است.در طول تاریخ، گروهی از نویسندگان متعصب این راه را پیموده و آثار و نگاشته‏ های علمی خود را با یک رشته تحریفات، از ارزش انداخته ‏اند.ولی گذشت زمان و تکامل علم، مشت آنها را باز نموده و عده ‏ای را بر آن داشته است که با نیش قلم پرده ‏ها را بالا زنند و حقایق را از لابلای پرده‏ ها بیرون آرند.اینک نمونه ‏ای از این نوع خیانت:

عید غدیر خم


1 ـ محمد بن جریر طبری، متوفای سال 310،

در تاریخ خود جریان دعوت خویشاوندان را به طور مبسوط نگاشته است به گونه ‏ای که از نظر خوانندگان گذشت، ولی در تفسیر خود، (1) وقتی به تفسیر آیه: و أنذر عشیرتک الأقربین: (خویشاوندان نزدیک خود را بترسان) می‏رسد، آنچه را در تاریخ نوشته با متن و سند در همانجا قید می‏کند ولی هنگامی که به جمله:

سجاد سحرخوان بازدید : 31 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

آیا وجود قانون آزادیهای ما را سلب می کند؟ آیا انسان با قبول ولایت ولی الله محدود می شود؟

پاسخ

        در اینکه وجود قانون یک سری آزادیهای ما را سلب می کند شکی وجود ندارد. به عنوان مثال رجوع کنیم به قوانین رانندگی در سطح شهر وجود چراغ قرمز مسلماً آزادی ما را در گذشتن از خیابان از ما سلب می کند و این اجازه را به ما نمی دهد که ما به دلخواه و همانطور که دوست داریم بدون هیچ مانعی از خیابان بگذریم. این مسأله در مورد تمام قوانینی گه برای ما در نظر گرفته شده صدق می کند. ولی اگر بخواهیم منصفانه عمل کنیم باید این مسأله را نیز در نظر بگیریم که اگر این قوانین و محدودیتها وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

سجاد سحرخوان بازدید : 33 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

آیا ما قدرت انتخاب امام را داریم ؟

 

 

      بیایید برای رسیدن به جواب کامل، سؤال را به دو قسمت (دوران ) تقسیم کنیم :
 

 


-آیا مسلمانان صدر اسلام، بعد از شهادت پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- در حدی بودند که بتوانند برای خود رهبر وامام تعیین کنند ؟
 

 


- آیا در شرایط امروز دنیا، مردم قدرت انتخاب صحیح رهبر و امام از طریق دموکراسی را داراهستند؟
سجاد سحرخوان بازدید : 35 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

  در انتخاب ولی و سرپرست، خدا و پیامبر سزاوارترند یا مردم؟

 عید غدیر خم

 

 پاسخ:
 ما انسانها درطول مدت زندگی اجتماعی خویش با انتخابهای مختلفی از قبیل انتخاب نماینده کلاس؛ نماینده شهر، دولت؛ هسر؛ شغل؛ منزل؛ و....مواجه شده ایم. در برخی موارد از نتیجه این انتخاب خشنود بوده ایم و گاهی ناخشنود. ولی حتی زمانیکه این انتخاب را صحیح می دانستیم با مواردی برخوردکرده ایم که در تصمیم و انتخاب خود آنها را مدنظر قرار نداده بودیم. این نوع سهل انگاریها و بی توجهی ها نشان از عدم توانایی ما در انتخاب صحیح است.
 
سجاد سحرخوان بازدید : 35 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

نشان ولایت و جریان خاتم بخشی

عید غدیر خم

روز بیست و چهارم ذی الحجه در تاریخ اسلام، روزی بسیار مهم و سرنوشت ساز است، روزی است که بر اثر یک حادثه کوچک، ولی بسیار عظیم و دارای اهمیت، یکی از آیات الهی بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد. در اثر نزول همین آیه، پیامبر صلی الله علیه و آله پرده از یک مسئله بسیار مهم برداشت و جریان خاتم بخشی علی علیه السلام را به اطلاع مردم رساند. 

آیه ای که نازل شد، آیه ولایت بود و خبر مهم، اعلام ولایت و جانشینی امیرمؤمنان علیه السلام بود، که پیامبر صلی الله علیه و آله از سوی پروردگار، از این واقعیت خبر داد و پرده برداشت.

سجاد سحرخوان بازدید : 35 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

تبيين نظام سياسى اسلام در غدير

عید غدیر خم

 

.تعيين جانشينى براى رهبرى امت اسلامى از مهمترين و عمده ‏ترين مسايلى بود كه پيامبر اكرم در آخرين سال حيات، هنگام بازگشت از حجة‏الوداع، به همراهان خويش ابلاغ كرد.

سجاد سحرخوان بازدید : 35 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

غدیر سرخ

 

 

«فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُم..

«و خدا لعنت كند بر امتي كه شما را از مقام و مرتبه خود منع كردند و رتبه اي كه خدا مخصوص شما گردانيده بود از شما گرفتند و خدا لعنت كند امتي كه شما را مقتول ساخت...»

سجاد سحرخوان بازدید : 39 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

جواب به یک دکتر وهابی

 

پاسخ علمی آیت اللّه سبحانی به ادعای گستاخانه دکتر سلمان العوده

عید غدیر

 

 

دکتر سلمان العوده در مقاله‌ای که به بهانه عید سعید فطر در روزنامه الجزیره منتشر کرد‚ در تعرضی به عید سعید غدیر‚ این عید بزرگ الهی را‚ هم‌‌ردیف اعیاد دیگرمذاهب و ادیان در زمره عید کافران معرفی نمود‚

سجاد سحرخوان بازدید : 33 جمعه 25 مهر 1393 نظرات (0)

عيد بني‌اسرائيل و مسلمانان

تصوير عيد غدير

روزهاى سرنوشت‏ ساز ملى و عيدهاى شادى ‏بخش و نشاط آفرين دينى در نظرگاه جامعه‏  ها و تمدن‏هاى زنده و آگاه، هر كدام داراى شكوه و اهميت و ارزش ويژه ‏اى است و مردم خردمند و خردورز و آگاه به تناسب نقش هر يك از اين روزهاى تاريخى در نجات و رستگارى و آزادى و رشد معنوى و اجتماعى آن جامعه و مردم، از ديرباز بر اساس راه و رسم مذهبى و ملى، مردمى و يا منطقه‏  اى بدان روزها و عيدها بها مى‏ دهند و فرا رسيدن آن‏ها را گرامى مى‏  دارند و روز شكوه بار«غدير»و يا عيد غدير از ديرباز در نظر خدا و پيامبرش و نيز خاندان وحى و رسالت و توحيدگرايان و مسلمانان از ارزش و اهميت وصف ناپذيرى بهره  ‏ور بوده و هماره به آن سخت بها مى‏ دهند و آن را برترين و پر شكوه‏ترين عيد مذهبى و دينى مى  ‏نگرند.

سجاد سحرخوان بازدید : 37 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

غدیر خم در مُسند أحمد بن حنبل

غدیر خم

غدیر خم در مسند أحمد بن حنبل، کوششی است در جهت ارائه‌ی راهکاری برای تفاهم  و همدلی و هم‌اندیشی در میان مسلمانان  بر مبنای واقعه‌ی تاریخی غدیر.


به این منظور احادیث یکی از شاخص‌ترین و معتبرترین کتب در نزد اهل سنت – کتاب مسند أحمد بن حنبل که حداقل در دوازده حدیث به واقعه‌ی غدیر خم اشاره نموده است - در مقابل دیدگان اهل بصیرت قرار می گیرد تا حقایق ذیل مشخص گردد:

سجاد سحرخوان بازدید : 31 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

  غدیر در دعاها و زیارات                                                                                                        

عید غدیر

 

 

 

 

 

 

 

آرزوى هر شیعه است كه اى كاش زمان، به عقب برمى‏گشت و در غدیر حاضر بود و با مولایش دست بیعت مى‏داد و به آن حضرت تبریك مى‏گفت. اى كاش امیرالمؤمنین (علیه السلام) اكنون زنده بود، و هر ساله در روز غدیر به حضورش شرفیاب مى‏شدیم و با او تجدید بیعت مى ‏كردیم و بار دیگر به او تهنیت مى ‏گفتیم.

سجاد سحرخوان بازدید : 39 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

ابتدای کربلا غدیر بود

 


شاعران در طول قرن ها از هنرمندان پیشرو در سرایش شعر درباره غدیر بوده اند و آثار درخشانی در ارتباط با بزرگ‌ترین واقعه تاریخ تشیع آفریده اند.

ابتدای کربلا غدیر بود

شاعران معاصر نیز همانند گذشتگان فعالیت چشمگیری در این حوزه داشته واشعار ماندگاری از خود به جای گذاشته اند. شاعران پیشکسوت و جوانی که هرکدام به نوبه خود در وصف غدیر و ستایش و مدح امیرالمۆمنین علی (ع) قلم زده اند. غلامرضا سازگار شاعر شناخته شده در حوزه شعر آیینی و هیئات مذهبی از جمله شاعرانی است که تلاشی در منظوم ساختن واقعه غدیر داشته است.

ایشان در شعر خود داستان غدیر را به صورت کامل با زبانی ساده و روان بیان می کند و حتی جزئیات این حادثه را نیز به زبان شعر در آورده است.شاعران دیگری نیز در پرداخت به غدیر با زبان شعر قدم هایی برداشته اند؛همچون حبیب الله چایچیان، سید رضا موید و... .

سجاد سحرخوان بازدید : 39 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

پيامک تبريک عيد غدير

عيد غدير

 

1- غدير روز اثبات امامت ائمه طاهرين (عليهم السلام) بر شيعيان حضرت مهدي مبارک باد.

 

 

2- امروز تنها وارث غدير حضرت مهدي (عليه السلام) است. خدايا لذت ديدارش را بر ما ارزاني دار.

 

3- به نظر شما چه ارتباطي بين غدير و امام زمان ما وجود دارد؟

 

سجاد سحرخوان بازدید : 33 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

پاسداری از حریم غدیر


عید غدیر خم

 

اين جمله معروف كه «پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند» از فرازهای همین خطبه است. این فرمان جهانی و امر ابدی پیامبر(ص) به همه نسل‌های انسان به ويژه مسلمانان است که در راه انتشار و اطلاع‌رسانی غدیر در هر شرایطی و با هر امکاناتی از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

سجاد سحرخوان بازدید : 31 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

 گزارشی از غدیر


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از هجرت، سه بار به مکه سفر کردند...

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بعد از هجرت، سه بار به مکه سفر کردند. بار اول در سال هشتم پس از صلح حدیبیه به عنوان «عمره» وارد مکه شدند و طبق قراردادی که با مشرکین بسته بودند فورا بازگشتند.

 

سجاد سحرخوان بازدید : 35 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

ریشه‏ کن شدن مظلومیت غدیر در عصر ظهور 

عید غدیر خم
امامت بزرگ‏ترین فریضه عصر ظهور
چیست آن فرائض که در زمان حجه بن الحسن‏ علیه السلام تجدید مى ‏شود؟ آیا نماز و روزه و حج و جهاد است؟ گرچه با این کلام مى ‏توان تمام اینها را از مصادیق فرائض الهى محسوب کرد، ولى اساس آن فرائض چیزى جز امامت نیست؛ همان فریضه‏اى که در موردش خداوند متعال به پیامبر مى‏فرماید:

«یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ»(۵۱۱): «اى پیامبر، آنچه را که از سوى پروردگارت بر تو نازل شده به مردم ابلاغ کن، که اگر چنین نکنى رسالت الهى را به انجام نرسانده ‏اى».

سجاد سحرخوان بازدید : 39 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

روايات مبني بر ولادت امير مؤمنان علی (علیه السلام) در 13 ر جب در كعبه (درکتب اهل سنت)

ولادت امير مؤمنان عليه السلام در كعبه از ديدگاه شيعيان قطعي و متواتر است ، و اين كه كسي غير از آن حضرت در داخل خانه كعبه به دنيا نيامده نيز اجماعي است .



شيخ مفيد رضوان الله تعالي عليه در اين باره مي‌نويسد :

سجاد سحرخوان بازدید : 35 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

ده فضیلت امیرالمومنین با سند صحیح

به لطف خداوند متعال سی روز توانستیم روزانه یک فضیلت از دریای فضائل امیرالمومنین را بیان کنیم. در این مطلب ده فضیلت از فضائل حضرت ارائه می شود تا به راحتی در دسترس شما مخاطب گرامی قرار گیرد

فضیلت اول:

رسول الله امیرالمومنین را امیر افراد مومن و پاک سرشت معرفی کردند ایشان فرمودند کسی که علی را یاری کند یاری می شود و کسی که او را ضایع کند ضایع خواهد شد

سجاد سحرخوان بازدید : 39 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• عامل به فرمان خود

رهبر و پیشوا الگو است، رفتار و حرف و عملش حجت است. اگر هم امر و نهی می‌کند خودش اولین کسی است که به آن عمل می‌کند.

امیرالمومنین ابوتراب ‏علیه السلاممی‌فرمایند:

سجاد سحرخوان بازدید : 31 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• ستون های زمین

 

این قانون طبیعت است؛ هیچ خانه‌ای بدون ستون و پایه استوار نخواهد ماند.

زندگی ما مانند طبیعت است و برنامه‌ی زندگی، همان شریعت خداوند است. اگر می‌خواهیم زندگی‌امان استوار باشد و سعادتمند شویم، باید به ریسمان الهی چنگ زنیم.

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:

سجاد سحرخوان بازدید : 35 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• ناظر و شاهد

پدرمان بر اعمالمان ناظر و شاهد است،

روزی که او را خواهیم دید چه جوابی برای کارهایمان خواهیم داشت؟!

امام رضا علیه‌السلامبه عبد اللَّه بن اَبان زَیات می‌فرمایند:

« آیا کتاب خداوند عزوجل را نخوانده‌‏ای:

سجاد سحرخوان بازدید : 45 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• مطیع پیامبر

کلمات و واژه‌ها عاجزند!

آخر چگونه می‌توان درک کرد؟!

لعنت بر کسانی که حق را ضایع کردند؛

امیرالمومنینیکه تمام زندگی‌اش اطاعت از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آلهبود را، با کسانی مقایسه کردند که تمام زندگی‌اشان فرار از جهاد در راه خدا بود.

سجاد سحرخوان بازدید : 43 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)
آيات نازله در باره علي(علیه السلام)


انما وليکم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزکوة و هم راکعون (سوره مائده آيه 55)

بنا بنقل مفسرين و مورخين عامه و خاصه آيات زيادي (بيش از سيصد آيه) در باره ولايت علي عليه السلام و فضائل و مناقب آنحضرت در قرآن کريم آمده است که نقل همه آنها از عهده اين کتاب خارج است لذا ما در اينجا فقط بنقل چند مورد از کتب معتبره اهل سنت اشاره مينمائيم که جاي چون و چرا براي آنان باقي نماند.
سجاد سحرخوان بازدید : 37 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• راه مستقیم

از امام کاظم عليه السلامدر مورد این آیه پرسیده شد:


«أَفَمَن يَمْشِی مُکِبًّا عَلَی وَجْهِهِ‏ أَهْدَی أَمَّن یمْشِی سَوِیا عَلَی صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ؛ [1]

پس آیا آن کس که نگونسار، راه می‏‌پیماید، هدایت‌‏یافته ‏تر است یا آن کس که ایستاده بر راه راست می‌‏رود؟»

حضرت فرمودند:

 

سجاد سحرخوان بازدید : 33 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

نظر دانشمندان غیر مسلمان درباره امیرالمومنین




جورج جرداق مسيحي درباره اين بزرگ مرد آقا اميرالمؤمنين علي (ع) مي گويد:
در پيشگاه حقيقت و تاريخ برابر است چه اين بزرگ مرد را بشناسي و چه نشناسي زيرا حقيقت و تاريخ گواهي مي دهند که او عنصر بي پايان فضيلت، شهيد و سالار شهيدان نداي عدالت انساني و شخصيت جاودانه شرق است.
اي جهان چه مي شد اگر همه نيروهايت را درهم مي فشردي و در هر روزگاري شخصيتي مانند (آقا) علي (ع) با آن عقل و قلب و زبان و شمشير نمودار مي کردي اسلام علي (ع) مانند اسلام ساير مسلمانان در شرايط خاصي نبود، اسلام او از نهاد قلبش مانند جريان آب از سرچشمه جوشش داشت، نيايش هر يک از مسلمانان آن روز در آغاز براي بت هاي قريش بود اما نخستين نيايش علي (ع) در برابر خداي محمد(ص) برگزار شد آري اين است اسلام مردي که آنچنان خواسته شده تا در عشق به نيکي و ياري پيامبر رشد کند و رهبر عدالت خواهان و ناخداي کشتي در اعماق طوفانهاي سهمگين و امواج فتنه گردد.

سجاد سحرخوان بازدید : 31 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• برادر، ولی، وصی، ...

 

آن را که یاری‌اش کرده یاری کن

و آن را که تنهایش گذاشته تنها بگذار.

 

امام عسکري عليه‌السلام، در سلام بر امیرالمومنین عليه‌السلام می‌فرمایند:

سجاد سحرخوان بازدید : 35 پنجشنبه 24 مهر 1393 نظرات (0)

• در حق علی

موضوع: ارتباط با پیامبر

همه ایستاده‌اند و منتظر، منتظرند که بشنوند، بشنوند که این چه پیام بزرگی است که به خاطرش باید در این صحرا جمع شوند. اما آیا طاقت شنیدن دارند؟! آیا زیر بار می‌روند و آزاری نمی‌رسانند؟!

سجاد سحرخوان بازدید : 33 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)
  • دلنوشته و حماسی

    • ای غدیر!

 

 

ای غدیر!تو برکة آرمیده در دل صحرا؛ اما جاری تا عمق تاریخی؛

 

 

تو چشمة؛جوشان عشق و ایمانی؛تو پیام آور آزادی انسانی.

 

 

ای غدیر!تو برکه ای از نور؛طنینِ آواز حقیقت؛بر آمده از نایِ سبزه زارانِ حیاتی.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    مسابقه


    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 480
  • بازدید سال : 3,689
  • بازدید کلی : 18,601